Denumire proiect: FormAcces |
|
Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani, implementează în perioada mai 2021 – decembrie 2023, proiectul POCU/784/6/24/139600, “FormAcces”.
Proiectul vizează acordarea de suport pentru disciplinele matematică și informatică, precum și consiliere psiho-socială pentru copiii din județul Botoşani care au cel puțin un părinte plecat în străinătate în ultimele șase luni.
În urma implementării proiectului se vor obține următoarele rezultate: servicii suport educațional matematică/ informatică pentru 270 preşcolari şi elevi, din judeţul Botoşani, din care minimum 28 aparţinând minorităţii rome şi minimum 45 din mediul rural; dezvoltarea abilităţilor emoţionale/ consiliere socială/ suport emoţional/ psihologic/ consiliere vocaţională pentru copiii din grupul țintă; servicii de dezvoltare a abilităţilor parentale sau, după caz, soluționarea diferitelor probleme de natură socială pentru minimum 200 de reprezentanţi ai copiilor din grupul ţintă (părinţi/ tutori/ persoane care au în grijă copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate); dezvoltarea unei reţele parteneriale în judeţul Botoşani între şcoli, autorităţi locale, instituţii locale, ONG-uri şi comunitate, în scopul asigurării sustenabilităţii din perspectivă instituţională.
Obiectivul general al Proiectului îl reprezinta facilitarea accesului preşcolarilor şi elevilor din judeţul Botoşani, la o societate bazată pe un sistem educaţional inovator şi de calitate prin oferirea: către copii a unor servicii de suport educational şi psiho-social de sprijin, către părinţi / tutori / persoane delegate a unor servicii de educaţie parentală şi consiliere socială şi prin dezvoltarea socio-comunitară integrată, într-o perioadă de 36 luni. Obiectivul general propus contribuie direct la realizarea obiectivelor specifice ale programului respectiv apelului de proiecte (OS 6.2 şi OS 6.3), creând în mod tangibil premise: de creştere a participării la învăţământul ante-preşcolar / preşcolar şi de reducere a părăsirii timpurii a şcolii de către elevi, ambele punând accent şi pe copiii aparţinând minorităţii roma şi/sau din mediul rural, generând astfel efecte pozitive pe termen lung în baza ofertei materiale şi educaţionale pusă la dispoziţie prin resursele alocate proiectului.